Reklamační podmínky
společnost AQUA-CONTACT s.r.o. se sídlem 5. května 287, 551 02, Jaroměř - Josefov. Česká republika, IČ: 60110112, DIČ: CZ60110112 zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci králové pod sp.zn. C 5396 (dále jen „Prodávající“) pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.aquacontact.cz fyzickým osobám – spotřebitelům (dále jen „Kupující“)
1. Všeobecná ustanovení
1.1. Reklamační podmínky.
Tyto Reklamační podmínky jsou nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek Prodávajícího vůči spotřebitelům (dále jen „obchodních podmínek“) a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat při reklamaci zboží pořízených od Prodávajícího.
1.2. Povinnost Kupujícího seznámit se.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačními podmínkami a obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží.
1.3. Souhlas Kupujícího.
Uzavřením smlouvy a převzetím zboží od Prodávajícího Kupující souhlasí s těmito Reklamačními podmínkami.
1.4. Definice.
Definice pojmů obsažené v těchto Reklamačních podmínkách mají přednost před definicemi v obchodních podmínkách. Pokud tyto Reklamační podmínky pojem nedefinují, chápe se ve významu, v jakém je definován v obchodních podmínkách. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají platné a účinné obecně závazné právní předpisy.
1.5. Použitelné předpisy.
Vyřizování reklamací podléhá ustanovením zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba ve znění pozdějších změn a předpisů.
2. Podmínky uplatnění reklamace
2.1. Způsob uplatnění reklamace.
Kupující je oprávněn reklamaci uplatnit písemně zasláním na adresu sídla společnosti Prodávajícího: AQUA-CONTACT s.r.o. se sídlem 5. května 287, 551 02, Jaroměř - Josefov. Česká republika.
2.2. Kontakt pro účely reklamace.
Prodávajícího lze pro účely reklamace kontaktovat také na telefonním čísle
+420 733 107 017 nebo emailu info@aquacontact.cz.
2.3. Předání reklamace Kupujícím.
Kupující reklamovaný předmět odevzdá / zašle Prodávajícímu včetně všech jeho součástí a řádně vyplněného reklamačního protokolu, jehož vzor lze stáhnout v sekci „O nákupu“. Kupující k reklamačnímu protokolu přiloží fakturu či jiným věrohodným způsobem prokáže, že zboží zakoupil u Prodávajícího. V případě, že Kupující k reklamaci nepřiloží reklamační protokol či jej řádně nevyplní, je Prodávající oprávněn reklamaci odmítnout bez dalšího vysvětlení.
2.4. Kompletnost při předání.
Kupující je povinen předat zboží do reklamačního řízení kompletní. V případě, že Kupující nedodá zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí.
2.5. Hygiena při předání.
Kupující je povinen při uplatnění reklamace předat zboží čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami. Prodávající je oprávněn odmítnout reklamaci Zboží v případě, že Zboží není předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
2.6. Zaslání přepravní službou.
V případě, že Kupující bude zasílat zboží Prodávajícímu nebo servisnímu středisku přepravní službou, je povinen zabalit reklamované zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U křehkého zboží musí zásilku označit příslušnými symboly. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace.
2.7. Součinnost Kupujícího.
Kupující je povinen poskytnout Prodávajícímu veškerou součinnost nezbytnou k ověření existence reklamované vady.
2.8. Okamžité oznámení vady.
Vadu je třeba oznámit Prodávajícímu ihned poté, co byla zjištěna. V opačném případě může mít tato skutečnost mít za následek, že dojde k zamítnutí reklamace.
2.9. Běžné opotřebení.
Za vadu zboží se nepovažuje jeho běžné opotřebení.
2.10. Vada způsobená Kupujícím.
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující vadu sám způsobil.
2.11. Prodej věcí vadných.
U věcí, které jsou prodávány za nižší cenu, protože (ač nové) již při prodeji mají vadu, nelze reklamovat ty vady, pro něž byla kupní cena snížena. Prodávající je povinen u takovéto věci Kupujícího upozornit, že věc má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje.
2.12. Potvrzení o přijetí reklamace.
Prodávající Kupujícímu přijetí reklamace potvrdí.
3. Záruční doba
3.1. Lhůty k uplatnění.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vad ve lhůtě určené obecním právním předpisem, nesjedná-li s Prodávajícím lhůtu delší.
3.2. Práva z vadného plnění.
Odpovědnost za práva z vadného plnění dále upravuje pro spotřebitele čl. 7 obchodních podmínek, se kterými se Kupující může seznámit v sekci „O nákupu“ – „Obchodní podmínky“.
4. Vyřízení reklamace
4.1. Lhůta k vyřízení.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 (slovy: tří) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající reklamaci vyřídí nejpozději do 30 (slovy: třiceti) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě.
4.2. Způsoby vyřízení reklamace.
Reklamaci lze vyřídit následujícími způsoby:
a) Lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady;
b) Kupující může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené.
c) Kupující má právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny v případě, kdy nebylo možné vadu zboží odstranit výměnou, Prodávající neodstraní vadu v zákonem stanovené lhůtě nebo pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad;
d) Kupující má právo požadovat přiměřenou slevu, neodstoupí-li od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, v případě, že mu Prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, popř. pokud Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo pokud by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže.
4. 3. Potvrzení o vyřízení reklamace.
Po skončení reklamačního řízení Prodávající Kupujícímu do kopie Reklamačního protokolu potvrdí datum a způsob vyřízení reklamace. V případě, že byla reklamace posouzena Prodávajícím jako neoprávněná, má Kupující právo na vydání písemného odůvodnění zamítnutí reklamace.
Tyto Reklamační podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 01.09.2021.
Změny reklamačních podmínek vyhrazeny.
Rychlý kontakt: | |||
info@aquacontact.cz |